Jak jsme si pořídili kočku, nebo dvě..

12.03.2018

Úvod

Od mala jsem měla ráda zvířátka. Lezla jsem jako dítko do všech stájí, králíkáren a kamrádila se se všemi zvířátky které se mi připletli do cesty a vyhledávala jejich přítomnost.

Moje rodina však moji lásku k pejskům a kočičkám nesdílela, měli jsme mnoho jiného zvířectva, obsahující rybičky, želvy, andulky, ale nikdy ne jinou větší chlupatou obludku. Jako malé a jediné, mi scházelo starat se o to svoje zvířátko a mít za něj zodpovědnost, též když je člověku ouvej je rád vedle sebe svého čtyřnohého parťáka, který mu pomůže a je s ním v každé chvíli jako jeho velká morální podpora - to jsem bohužel nikdy nezažila.

Moje máma věčně argumentovala, že o psa je velká starost a kočky smrdí. Samozřejmě to není pravda. Kočky nesmrdí. A holt se člověk musí starat i o sebe. ALE - "Když se člověk neumí postarat o sebe, nepostará se ani o rybičku"



Ragdolí koťátka
Ragdolí koťátka

Mít zvířátko není jen tak. Jsou to další výdaje navíc, narušení soukromí, bordel, občas se něco rozbije a zničí (například postel potažená koženkou není zrovna nejlepším vybavením do bytu), chlupy a starost. Též ale i radost, rozmanitost a jako bonus - nikdy nejste sami a máte vždy důvod k úsměvu.

Člověk, aby si pořídil zvířátko musí souhlasit se vším víše uvedné. Jinak si to raději rozmyslete. 


Jak to všechno bylo..

S kamarádkou a nyní kolegyní, jsme často objevovali taje internetu a sociálních sítí, kde jsme neustále lajkovali fotky koťátek a kočiček na všechny způsoby, kočičky jsem si popravdě zamilovala už dlouho před tím. Nikdy jsem nedokázala odolat jejich roztomilým čumáčkům, též mě uchvacovala jejich povaha, a co se týče starostí je menší než u pejsků. Prostě kočičky jsou ztělesněním rotomilosti, čistoty a nezávislosti - stejně jako JÁ!

Po tom co jsme se s přítelem sestěhovali do našeho vytouženého bytu, nastalo mnoho nového a těžkého, pro nás oba. Z úspor nic nezbylo, práce jsme oba měli až nad hlavu a bydlení v Praze jak jsme později zjistili je opravdu horor (pokud nevlastníte byt nebo rovnou dům). Peněz nám zbývalo sotva pár stovek na měsíc a co víc, neměli jsme čas pro nás dva. A jak se den s dnem scházeli bylo mi velmi špatně. Psychicky. A bylo to horší a horší, až jsem se dostala až na samé dno. Úzkosti a samota, i když jsem byla vedle mého milovaného přítele byla na každodením pořádku. Někdy nám ten život postaví do cesty takové překážky, že jsem se i sama podivila, jak věčně usměvavý člověk s dobrou náladou, může najednou líbat dno.

S přítelem jsme si často povídali o kočičkách, já jsem ji moc chtěla, ale časem, když jsem si říkala, co by to vlastně vůbec znamenalo - viz text na začátku. Hodně rychle jsem si to pak rozmyslela a "plán kočka" jsem vypustila z hlavy.

To rozhodnutí přišlo, až potom... 

Jednou na vycházce jsme se procházeli s přítelm kolem starého Malostranského hřbitova, na Plzeňské ulici. V okně jednoho starého domu naproti, jsme spatřili černobílou kočičku, která nejspíše lovila jednu z much si tam vesele bzučela. Natož se přítel ke mě otočil a povídá "Pořídíme si kočičku?" 

No a tak bylo rozhodnutí díky mému drahému na světě..
A začalo další rozhodování - jaká kočka, co koupit, výdaje atd. 


Výběr kočičky...

Jako neználek kočičího světa, jsem ale nechtěla obyčejnou kočičku domácí, musela jsem mít něco extra. A začali jsem se poohlížet po kočce plemene Ragdoll původem z USA, která je druhou největší číčou na světě. Tehdy jsem netušila co například znamená PP nebo kočička bez PP - papírová kočka/bezpapírová. Teď už vím, že brát si kočičku bez PP byla chyba, ale tenkrát jsem jí díky neznalosti a nedostatečné připravenosti udělala.

Jako každý neznalý si řekne, že čičinu s papírama nepotřebuje, jenže ono nejde o to co potřebuje nebo ne - ale o to, co to vůbec ten papír znamená a k čemu slouží.
Myslela jsem si, a myslím si, že i vy z vás, kdo tohle budou číst, že papíry jsou jen kvůli výstavám - je hluboký omyl! Papíry dokládají rodokmen zvířete, to jaký má původ, můžete si najít otce, matku - papíry též, a myslím si že to je jeden z největších důvodů, proč by je zvířátka měli mít - dokládají zdravotní způsobilost zvířete. A zdravý našich čtyřnohých mazlíčků je opravdu důležité a na prvním místě. 

Tím že si zakoupíte zvířátko od množitelů, kde nemáte jistotu čistokrevnosti, zdravotní způsobilosti a navíc vůbec žádnou záruku toho, že zvířátko je v pořádku - je oprvdu neznalost a nezodpovědnost. Bohužel chyby děláme všichni.

O PP a bezPP udělám samostantnou rubriku, kde si můžete přečíst veškeré informace.

Pupíček
Pupíček
Pusinka
Pusinka

Co koupit?

Ze začátku jsem neměla potuchu, co všechno je nutné koupit, nebo připravit, tak jsme pro jistotu koupili všechno a byli na všechno připravení - teda skoro na všechno, dozvíte se na konci :)

Koupili jsme škrabadlo, odpovídající jedné malé kočičce, spoustu hraček, kočičí WC, spoustu dobrot a tenkrát i "kvalitní" i "nekvalitní" jídlo - rubrika o jídle bude v dalším článku.

Měla jsem i to štěstí, že tenkrát v přítelově práci, shodou okolností pracovala i slečna, která měla doma 12 koček. Nebylo pochyb, že o čičinkách ví asi hodně. Také díky jejím radám do začátku, jsem se dostala i do hlubšího povědomí o kočičím světě, a hluboce jí za to děkuji.

První vybyvení
První vybyvení

Ragdolí holčička...

Nakonec jsme našli v inzerátech na jedné z nejmenovaných nabídek, tři Ragdolí koťátka na Praze 6, kam jsme se jeli osobně podívat a kde jsme si "ji" ihned zamilovali. Domluvili jsme se ihned na odběru po druhým očkování, bylo to někdy v polovině léta roku 2017.
(Tenkrát jsme si čičinku pořídili za cca 4000,- od množitelů.)

Dostala jméno Pusinka (nar. 26.3.2017) - nyní s přezdívkou "Pučí"

Vyzvednutí proběhlo v pořádku, kočička nám celou cestu v MHD mňoukala a byla vystrašená. Ale cestu jsme zvládli v pořádku, když jsme dorazili domů, otevřeli jsme jí cestovní tašku, aby mohla vylézt a čekali a čekali. Nakonec malá čičinka vytáhla tlapky a začala bojácně zkoumat její nový domov. Odpoledne už se válela jako královna v naší posteli - bohužel naše číča byla velmi kontaktní a neustále potřebovala lidskou přítomnost. Její povahu jsme naštěstí objevili hned, a věděli, že pokud nic nepodnikneme, tak v budoucnu by mohla být nešťastná.

Nastala u nás náhle hrůza, co si Pusinka počne, až bude doma sama a co teď?

Pusinka
Pusinka

Druhá kočka

Tenkrát jsme si přečetli pár článků, vyhledali informace a rozhodli jsme se, že budou dvě?! 

ALE CO TEĎ? Všechno tohle se odehrálo v jednou víkendu, hledejte hned teď jednu kočku, aby ta druhá nebyla sama.

A pak jakou kočičku? Útulek? Jiná kočička na inzerát? Kočku nebo kocoura? 
Nakonec jsme se rozhodli pro brášku naší Pusinky, nelenili jsme, a už jsem vytáčela číslo na "množitele", že máme zájem o druhé koťátko. Zavolali jsme za pět minut dvanáct, protože na našeho kocourka si měla v ten den jít prohlídnout jiná zájemkyně. 

Cca za 3-4h jsme si vezli druhé koťátko domů - dostal jméno Pupíček (nar. 26.3.2017)
Najednou se náš byt zaplnil dalšími čtyřmi tlapkami. A bylo to!
Náš domov se zaplnil láskou, stejně tak jako naše srdce, i když někdy jsem zapochybovala nad rozhodnutím (nebo proklínala přítele, že ho udělal za mě) pořídit si "kočku" - Ale nikdy bych ty malé, chlupaté obláčky za nic nevyměnila! 


Dnes už našim chlupáčkům bude rok.  

Už je nám rok
Už je nám rok


Více článků "náš život s kočičkama" budu postupně přidávat.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky