Jóga aneb záležitost, která mě vůbec nenadchla

18.09.2018

Rozhodla jsem se nakousnout článek s tématem Joga. Protože jsem absolvovala pouze jedinou lekci, nechci ji úplně zavrhnout, ale alespoň se s vámi podělím o můj dosti zajímavý postřeh.


Slovo "jóga" pomalu považuji za sprosté slovo, každý v této době chodí na tento kroužek/trénink/lekce a mnoho lidí opravdu říká, že jim pomáhá uvolňovat tělo i mysl. Všude vidíte převážně dámy nosící sportovní tašku a srolovanou karimatku na zádech. Je to in. Každý koho tato záležitost zajímala, tak se nějaké takové lekce zúčastnil a pokud nebyl tak odrazen, tak tam chodí ještě do dnes. Já osobně jsem vyzkoušela jenom jógu, protože vím, že se dělí na spoustu dalších odvětví protahování končetin a uvolňování smyslů jako je hot jóga, aerojóga atd. 
S kamarádkami jsme tenkrát navštívili centrum, které sídlí u Ženských domovů. Prostředí bylo moc pěkné. Dekor dřeva a kamínku mi vždy imponovali. Celkem i čisto, žádný upocený smrad. Převlékárny pěkné a čistě udržované. 

Lekce začala a my jsme přišli mezi posledními. Malá namačkaná místnost, plná karimatek a lidí. Tenkrát nebyla naplněná ani kapacita, myslím, že kdokoliv jiný by se přihlásil navíc, cvičil by na chodbě. Našli jsme si poslední místa a začali. Hrála tam velmi tichá relaxační hudba a lektorka klidným hlasem navrhovala pozice, které jsme opakovali po ní. 
Dostala jsem pocit, že jsem právě ve školní tělocvičně a protahuji své svalstvo před běžeckým maratonem. Fuňely jsme si s kolegyněmi na záda a do tváří, řady byli uspořádány naproti sobě a tedy jsme měli z každé strany plno. Zadek, zařízlé velbloudí hrby a upocené a rozmazané obličeje, kam jste se podívali - aneb relaxace za všechny prachy.

Chtělo se mi tak moc vybuchnout smíchy a odejít, jak směšné to bylo. Pokaždé, když nás lektorka upozornila na těžší protahovací cvik, kde jste měli maximálně uvolnit svalstvo, tak jsem se mohla natahovat jako guma a nic se mi rozhodně neuvolnilo. A takhle to pokračovalo dál, když jste chtěli udělat nějaké cviky, co potřebovali dostatek prostoru, tak jste byli omezení ostatními. Když jste chtěli zavřít oči a relaxovat, slyšeli jste z každé strany vzdechy, hluboké dýchání a neustálé mluvení lektorky. Celou hodinu jsem se modlila, aby to už skončilo. Ne jen že jsem si neodnesla pocit, že jsem po této hodině znovuzrozená, ale přišla jsem si ještě více vyčerpaná, vůbec nezrelaxovaná. Byla to jen další hodina v životě, kterou promarníte. Pokud máte nějaké dobré tipy na to, kde se zrelaxovat a kde joga dává smysl, pište do komentářů. Pokud máte nějaký zážitek (dobrý/špatný) napište ho a podělte se se mnou, jaký na vás joga udělala dojem a nebo jestli se jí stále aktivně věnujete.

cena jedné lekce cca 150,-
kde: Dům Jógy

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky