Knihosvět: Stephen King - Prokletí Salemu

24.09.2018

Zrovna dneska jsem tuto knihu od Stephena Kinga dočetla a ráda bych se s vámi podělila o pár myšlenek.
Tuto knihu "Prokletí Salemu" v originále "Salem´s Lot" již pravděpodobně neseženete na žádném pultu knihkupectví, a musím se pochlubit, že moje pevná vazba byla poslední v celé ČR na pultech knihy Dobrovský, kterou jsem pracně sháněla po všech čertech, nakonec mám skvělého tatínka, protože mi knihu sehnal, až daleko od Prahy a tak se mohla pustit do čtení.

Stephen King - životopis


Moje hodnocení knihy

Čtivost: 8/10
Zajímavost Příběhu: 8/10
Zpracování: 8/10
Duchařina: 6/10
Emoce: 4/10


POZOR - Je možný spoil.. 

Jak jsem si původně myslela, že kniha bude o čarodějnicích, jak tomu napovídá slovo "Salem" tak bych vás ráda vyvedla v omyl. Kniha byla místy nezajímavá, a to hlavně na samém začátku, kdy se seznamujeme s prostředím a hlavními postavami, kterou byl hlavně chlapík jménem Ben a byl to spisovatel. Vrátil se na popud zlých událostí, které v městečku jménem Salem Lot prožil v dětství a tímto náš příběh začíná. 
Po příjezdu do města, se náš hrdina seznámil s dívkou, ubytoval se v místním malém hotelu a s ním přišlo i pár dalších cizinců, kteří si pronajali místní strašidelný dům, ve kterém se odehrálo pár vražd a náš pan spisovatel svoje zlé vzpomínky měl právě s tímto prokletým domem.

S příchodem tří cizinců (Bena, a chlápků, kteří si pronajali strašidelný dům a otevřeli obchod se starožitným nábytkem) se ve městě Salem´s Lot začali odehrávat podivné věci - tady jsem byla velmi napjatá, protože šlo o napíchnutého psa na hřbitovní bránu, ztraceného chlapce, jeho bratr poté náhle zemřel. Myslela jsem si, že tedy půjde o pletky s ďáblem a obrovské nadpřirozeno. Bohužel jsem o něco později byla zklamaná, jelikož příběh šel jiným směrem, než jsem předpokládala. 

Tedy místo čarodějnic, satana a duchů jsem se objevila v příběhů o upírech. Když jsem tuto skutečnost zjistila, řekla jsem si, že jsem mohla do ruky vzít knihu od Stephanie Mayerové a přečíst si ságu Stmívání. Naštěstí mě ani tento typ nadpřirozeného nedonutil knihu odložit stranou se slovy "že upíři nejsou můj šálek čaje" a pokračovala jsem hrdinně dál.
Po dalších několika desítek stránkách mi už téma upíři přestal docela vadit a do příběhu jsem se opravdu dostala. 

S velkým obdivem jsem hltala stránku po stránce dostávajíc se až na samý konec příběhu, který byl opravdu dobrý. Hlavní hrdinové pomalu umírají, jeden po druhém a někdy i zbytečně, a boj proti "drákulovi", nakonec možná prohráli - nebo ne...

Konec knihy byl ze všeho nejzajímavější a nejpoutavější, jelikož vám nechci spoilerovat, tak kniha končí s otazníkem na konci a ne tak úplně vyhraným bojem.

Shrnutí:
Upřímně musím říct, že jsem ze začátku byla zklamaná kvůli upírům, kteří v této knize jsou hlavními nadpřirozenými bytostmi. Co mě ovšem potěšilo, že ke konci knihy byl velký spád událostí a příběhových zápletek, což mě nutilo poslední stránky hltat jako ovesnou kaši. 
 Velké plus je hrubý jazyk Stephana, kterým umí mrskat jako bičem a nesčetněkrát jsem nestačila zírat, že právě můj oblíbený spisovatel si nebere příliš servítky a dokonale popisuje lidi, bohužel častokrát, jak tomu opravdu je. Za to veliký obdiv. Knihu doporučuji pro přečtení zejména pro příznivce upírské mytologie.


Recenze knihy - Prokletí Salemu ZDE
Recenze filmu - Prokletí Salemu  ZDE

Koupit knihu - VYPRODÁNO


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky