Úryvky myšlenek (1)

03.10.2018

Tuhle jsem si ve volné chvíli četla jednu z knih od mého oblíbeného motivačního autora Laurenta Gounella. Aby bylo jasné jeho vydané knihy jsem přečetla skoro všechny, až na půlku té, co právě držím v ruce.
Mezi řádky motivačních vět, mě náhle úplně dostala myšlenka, jak je vlastně jednoduché se bránit proti lidem, které zrovna nemáte v lásce a nasadit jim brouka do hlavy, tak aby přemýšleli v pozitivním slova smyslu.
Není nutné znát příběh, ale je o osobě s nízkým sebevědomím, názory, které se bojí vyjadřovat a prostě takový ten typ člověka, který raději udělá po vůli ostatní všechno, aby nebyl viděn, slyšen a ba dokonce, aby nemusel střetávat svoje názory s ostatními.


Úryvek z knihy "Bůh chodí po světě vždycky inkognito" mě přivedl na úžasnou myšlenku ohledně ospravedlňování. Já se také často ospravedlňuji, ale ne, že bych vymýšlela blbosti, když skutečně něco provedu, ale když se ospravedlňuji při nařčení a křivého obvinění mojí osoby, a proto mě tahle myšlenka dovedla, až sem, že se o ni musím nutně podělit.
Jde o to, že člověk jako jsem já například netrpí sice malou sebedůvěrou, ale pokud se něco stane, pokud jsem zatlačená do kouta, pokud se něco nedaří v mezilidských vztazích a pokud dojde můj mozek k tomu, že jsem něco udělala, řekla, nebo cokoliv provedla špatně, ač neoprávněně - dostanu se buď k šílenému stavu smutku nebo začnu ospravedlňovat moje činy před ostatními (pokud za to nemůžu, nebo se cítím být dotčená) - v knize Laurent tvrdí - "Nikdy se neospravedlňujte před ostatními, ale začněte klást otázky - proč si to myslí, jak k tomu došli, proč to tak je, a celým slovem PROČ? Dokážete svého protivníka vykolejit tak, že se možná i nad těmi slovy zamyslí a změní postavení vůči vám nebo se zamyslí pozitivně k jakékoliv změně.

Příklad z knihy:
Máte nějaký inovativní nápad, s kterým byste se chtěli podělit. Šéf není zrovna na vaší straně, ale vy víte, že změny, které můžete u něj obhájit, by firmě zlepšili zisk.
Šéf, ale poslouchá spíše akcionáře a řídí se tedy hlavně burzou a akciemi, růst a rozvíjení firmy je staví až do druhé řady. 
Snažíte se otázkami šéfa přimět k rozumné odpovědi na kladné hodnoty firmy, a dopomůžete mu k jasnému výsledku a to tak, že si sám odpoví na otázku typu: Jak firmě zvednout zisk?
Není to ale jenom o téhle komunikaci, ale odvaze se postavit za vaší myšlenku a reprezentovat ji, a donutit člověka zapřemýšlet o vlastních rozhodnutí a cestě kterou se vydal.

Pokud jste do toho zataženi vy samotní, prostě argumentujte otázkami - Proč si to myslíš? Uveď mi prosím příklad, kde jsem udělal chybu? Máš nějaký oprávněný důkaz? A potom už stačí klást osobě správně položené otázky, tak aby jste ho zahnali do kouta (v tom dobrém slova smyslu). Následně uvidíte, jestli si sáhne do svědomí, do myšlenek nebo dokonce s vámi už nepromluví a dokonce bude hledat slova, proto, aby se obhájil on sám. Pokud se tak stane, vyhrajete! Ne nad onou osobou, ale sám nad sebou - protože zvítězíte na svém vlastním prahu sebedůvěry a odvahy, kterou vám každá tato situace pomůže stát se silnějším člověkem, než doposud.

Jestli vás tato myšlenka zaujala, nebojte se zajít do knihkupectví a jednu takovou knihu si pořídit :)

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky